Trailery nás lákajú na dynamický vtipný film zo zaujímavého prostredia s kvalitným hereckým obsadením. To posledné dostanete, ale toho ostatného bude pomenej. Ak však máte filmy Woodyho Allena aspoň trochu radi, sklamaní z kina neodídete.
Café Society
romantický, komédia, dráma
2016 / 96 min. / MP 12
USA
Réžia
Woody Allen
Scenár
Woody Allen
Príbeh tejto komediálnej drámy s romantickým nádychom sa krúti okolo mladého newyorského žida Bobbyho Dorfmana (Jesse Eisenberg), ktorý v nádejí na životný posun odchádza za strýkom Philom (Steve Carell) do Los Angeles. Ten na neho najprv niekoľko týždňov nemá vôbec čas, ale nakoniec ho zamestná vo svojej talentovej agentúre a zoznámi ho s množstvom zaujímavých ľudí od filmu a šoubiznisu všeobecne. A rýchlo sa zamiluje do strýkovej sekretárky Vonnie (Kristen Stewart). Ale to je len začiatok príbehu, ďalšie dejové posuny nebudem prezrádzať.
Najnovšia reinkarnácia Woodyho Allena sa teda volá Jesse Eisenberg. Nedá sa to vnímať inak. Vzrastom, držaním tela a pohybmi pripomína Woodyho v takej miere, že to musel byť určite zámer. Napr. v komédii Midnight in Paris (2011) ho Owen Wilson nahrádzal len ideovo, tu je to už pomaly verná kópia. Podobnosť je i v osobnej rovine, Bobby je rovnako z New Yorku a aj jeho otec bol zlatník, tak ako Allenov.
Príbeh sa odohráva v 30. rokoch 20. storočia v Hollywoode a v New Yorku, zväčša v prostredí dobovej smotánky, ale je to aj príbeh jednej rodiny, či skôr sonda do istého obdobia jej života. Väčšina postáv vo filme je sympatická, mnohé zaujímavé a dalo by sa z nich vyťažiť viac. Priestor filmu s minutážou niečo málo nad 90 minút je však veľmi obmedzený. Zo známych mien tým najviac trpí Blake Lively v úlohe Bobbyho neskoršej manželky.
Hollywood, ktorý nám Woody Allen ukazuje, sme už mali možnosť vidieť v iných dielach. New York tiež neprekvapí, i keď zopár scén je naozaj výborných. Tematika filmu, charaktery a výstavba deja je však typická allenovská. Snímke trochu škodí slabšia výprava. Je to síce najdrahší film v jeho kariére s rozpočtom 30 miliónov dollárov, ale tie aj tak nestačili na všetko. Na veľkom plátne ma viackrát vyrušilo nedokonalé kľúčovanie exteriérov za hercami.
Vynahrádza to však výborná práca talianskeho kameramana Vittoria Storara, ktorý pracoval na mnohých filmoch s režisérmi ako Bernardo Bertolucci, Francis Ford Coppola, Warren Beatty a je považovaný za jedného z najtalentovanejších a najvplyvnejších žijúcich kameramanov. Woody Allen si ho zavolal aj na svoj ďalších film, ktorý nakrúca práve teraz s plánovanou premiérou v budúcom roku. Storaro bol pre výbornou voľbou, snímka má vďaka nemu v sebe niečo starostvetské a pútavé.
Woody Allen teda nakrútil svoj ďalší typický film, aké teraz chrli pravidelne každý rok. Niečo sa obmení, ale v jadre je to o tom istom. Ak ste posledné snímky nevideli, toto môže byť vhodná cesta, ako dohnať zameškané. Milovníci jeho štýlu nemajú nad čím rozmýšľať, sklamaní určite nebudú. A aj ostatní diváci sa určite zabavia.