Pobrežná hliadka / Baywatch, 2017 © CinemArt SK Pobrežná hliadka / Baywatch, 2017 © CinemArt SK

Ak patríte k pamätníkom, isto si spomeniete, že do Pobrežnej hliadky nás kedysi zasvätila prvými dvoma sériami Slovenská televízia, a to ešte pod originálnym názvom Baywatch. V dobách minulých išlo o populárnu zábavu vysielanú naprieč všetkými televíznymi stanicami.

Originálny názov
Baywatch

akčný, komédia
2017 / 119 min. / MP 15


Réžia
Seth Gordon
Scenár
Damian Shannon, Mark Swift
Neskrývaná naivita príbehov bola vyvážená pútavou formou, ktorá pozostávala z predvádzania vnadných tiel plavčíčiek a ich mužských kolegov, zväčša v spomalených záberoch. Jednoduchý koncept varioval blonďavé Barbíny a vypracovaných Kenov v prostoduchých kriminálnych zápletkách, ale napriek všetkému vydržal baviť divákov úctyhodných 11 sezón.

Niet sa teda čo čudovať, že aj táto televízna klasika sa dočkala svojej kinoprerábky. Komerčne sľubnej látky sa zhostil režisér Seth Gordon, v minulosti zodpovedný za pomerne zábavných Šéfov na zabitie (2011). Jeho uchopenie novej verzie obetavých pobrežných záchranárov však nepatrí medzi tie najšťastnejšie, hoci sa snaží namiešať ten pravý letný koktejl z rovnakých ingrediencií ako seriálový predchodca.

Gro stojí na opálených kráskach a silnom lídrovi v podobe vhodne obsadeného Dwaynea Johnsona. Ako vylepšená verzia Mitcha funguje spoľahlivo. V úlohách sexíc s červenými plaváčikmi sa predstavili: Alexandra Daddario ako čerstvá regrútka Summer, Kelly Rohrbach v koži ostrieľanej C. J. a Ilfenesh Hadera ako seriózna Stephanie. Mužské osadenstvo dopĺňa problémový fešáčik Matt Brody s výrazne vytuningovanou muskulatúrou Zaca Efrona a nesmie chýbať technicky zdatný šprt Ronnie v podaní Jona Bassa.

Pobrežná hliadka / Baywatch, 2017 © CinemArt SK

Príbehová linka žiada podľa zažitej mustry jednoduchú investigatívnu akciu, v ktorej sa majú čerstvo prijatí nováčikovia osvedčiť. Plavčíci tak riešia okrem interného zocelenia tímového ducha aj nekalý drogový biznis, ktorý sa v ich obľúbenom zálive nenápadne rozrastá. Mačovské ťahanice medzi Rockom a Efronom solídne gradujú a z oboch aktérov cítiť zdravú súťaživosť. Na krásky sa pozerá dobre na oboch stranách zákona a indická kočka Priyanka Chopra bola do role zákernej biznismenky Victorie Leeds sviežou voľbou. Atraktívny kásting bohužiaľ ani v tomto prípade nezaručuje celkovo uspokojivý zážitok.

R-ková prístupnosť tvorcom uvoľnila ruky na poli odviazanejšieho humoru, avšak vtipkovanie skĺzava k podúrovňovým pokusom. Vidno, že scenáristi nechali dialógy do značnej miery na improvizačné umenie hercov. Tento tvorivý prístup si však žiada o dve triedy zdatnejších komikov, resp. profesionálov. Celkovým tónom sa nová Pobrežná hliadka snaží triafať do úsmevného originálu, avšak nedarí sa jej to v dostatočnej miere. Parodické tendencie nie sú dostatočne využité, kĺžu sa len po povrchu.

Dielo do určitej miery zlyháva aj na poli akcie. CGI plamene uprostred filmu pôsobia vyslovene odfláknuto. Od značky, akou kedysi Baywatch býval, by takéto low cost efekty čakal asi málokto. Hlavne, keď zoberieme do úvahy masívnu marketingovú kampaň, ktorá plnila filmové portály celé mesiace. Pred väčšou hanbou film zachraňuje celkom vydarené akčné finále, ktoré doterajšie vyčíňanie hrdinov ako-tak udržuje na hranici priemeru.

Pobrežná hliadka / Baywatch, 2017 © CinemArt SK

Kiež by tento výtvor spracovali schopnejší tvorcovia, ako sa to podarilo v prípade remaku 21 Jump Street, ktorého sa zhostili Phil Lord a Christopher Miller. Čerešničkou na skysnutej torte je totálne nevyužité cameo kedysi božskej Pamely Anderson v samotnom závere. David Hasselhoff a.k.a pôvodný Mitch Buchannon vykorčuľoval z prítomnosti vo filme so cťou. Mentorsky dohovoril Rockovi ako svojej update-nutej svalnatejšej inkarnácii a ešte stihol utrúsiť zo dva vtipy. Z Pamely človek ostane skôr zhrozený.

Potenciálne pokračovanie série príbehov oku lahodiacich záchranárok je s prihliadnutím na zúfalú návštevnosť divákov po celom svete logicky pasé. Kto mal tú odvahu, že sa na film vydal nebodaj do kina, môže aspoň tento fakt brať ako malú satisfakciu za vyhodené vstupné.