Emily in Paris © 2020 Netflix Emily in Paris © 2020 Netflix

Bicyklovať som sa naučil až v deviatich a šnúrky si neviem normálne zaviazať ani o dvadsaťpäť rokov nato; musel som si vymyslieť vlastný spôsob. Niektoré veci jednoducho pochopím až neskôr – ako napríklad to, že Netflix nie je platforma na filmy a seriály, ale reklamné médium.

Dobrým príkladom je Emily In Paris: jednoduchý príbeh, založený na roztomilosti hlavnej predstaviteľky, šarme Paríža(nov) a coq – cock humore. Úprimne, písať klasickú recenziu na tento seriál by bola strata času, rovnako tak, ako ju potom čítať. Pozrime sa na to teda z biznisového hľadiska.

Emily in Paris © 2020 Netflix

Bilboardy, televízna reklama a farebné inzeráty v časopisoch asi nezmiznú. Tiež sa nebojím toho, že by nás v dohľadnej dobe prestala obťažovať digitálna reklama. Ale seriál na Netflixe v čase korony, to je nápad! Donedávna by tvorcovia oslovili značku s ponukou na product placement (napr. ťažko skúšaná plechovka Coca-Coly na laboratórnom stole v seriáli Stranger Things). Teraz môžu netflixáci prísť priamo do firmy a povedať: „Čo keby sme vám spravili seriál na mieru?“ Tu je fiktívny scenár toho, ako sa to mohlo odohrať v prípade Emily In Paris.

Netflix: „Dobrý deň, Instagram! Počuli sme, že Tik Tok vám dýcha na krk. Čo s tým?“

Instagram: „Netušíme. Reklama na Instagrame nám nefunguje.“

Netflix: „Urobíme o vás seriál! Vyzdvihneme to, čo na vás užívatelia milujú. Krásu – preto sa bude všetko odohrávať vo Francúzsku. Štýl – preto v Paríži, v prostredí módnych značiek. Možnosť byť niekým – preto to bude o mladej Američanke, ktorá vďaka hashtagu osloví desaťtisíce ľudí.“

Instagram: „A čo príbeh?“

Netflix: „Láska, krása, romantika, stereotypy, kariéra, marketing, kariéra v marketingu. Trochu Sexu v meste, trochu magazínu Elle, trochu latinskej telenovely a veľa zlej hudby po každej scéne.“

Instagram: „Na telenovelu nemáme budget.“

Netflix: „Nevadí, všetko vtesnáme desiatich epizód.“

Instagram: „Dohodnuté. Ale chceme výsledky!“

Výsledkom sú štyri a pol hodiny bezpečnej instantnej zábavy, ktorá poteší expatov, tínedžerky po rozchode a všetkých, ktorí cítia, že by sa mali stať influencerom. Ale predovšetkým marketingového riaditeľa Instagramu.