Od začiatku mesiaca je na Netflixe dostupný seriál Hollywood, ktorý láka, okrem iného, aj zaujímavým vizuálom. V nasledujúcich riadkoch prezradíme, ako sedemdielna miniséria napokon vyzerala.
V úvode treba povedať, že ak čokoľvek od tohto seriálu očakávate, je dosť pravdepodobné, že to nedostanete. Napriek tomu (alebo práve preto) si však nájdete niečo iné, čo vás bude baviť. A možno aj nie.
Hollywood prináša príbeh o splnených a nesplnených snoch a víziách tolerancie naprieč rasami, pohlaviami, národnosťami a sexuálnymi orientáciami. Na začiatku spoznávame niekoľkých protagonistov. Nádejného herca, ktorého manželka je tehotná, on však nemá ani na zaplatenie nájmu; scenáristu, ktorý sa chce presadiť napriek tomu, že je černoch a homosexuál; veľmi šikovnú herečku, ktorá hrá len hlúpe slúžky, pretože jej farba pleti je pre serióznu postavu nevhodná; talentovaného, no životom traumatizovaného mladíka, ktorý by rád prerazil ako herec, opäť však vadí jeho orientácia; herečku, ktorá síce má talent, ale jej rodičia pracujú vo filmovom priemysle už dlhé dekády a nechcú, aby ich dcéra pokračovala v ich šľapajách a ešte zopár ďalších svojských postáv. Ich prípadné presadenie sa medzi silnou konkurenciou by znamenalo nielen ich osobný úspech, ale aj zmenu smerovania celého filmového priemyslu. Dej príbehu je totiž zasadený do povojnového Los Angeles a niečo také, ako rovnoprávnosť menšín… nie je práve v móde.
Dej je úplne jednoduchý, dalo by sa povedať, že jednoduchosť sa dokonca každou epizódou stupňuje. Žánrové zaradenie najlepšie vystihuje dráma, avšak nešetrí sa tu ani humorom. V úvodných epizódach sa dokonca objavia aj trilerové prvky a séria tak zrazu dostáva temný ráz. Približne v strede seriálu však nastane výraznejšia otočka a všetko smeruje k usmiatemu, hollywoodskemu záveru.
Za minisériou stojí dvojica Rayn Murphy a Daniel Minahan. Najmä prvý menovaný na nej zanechal svojskú a výraznú pečať. Bol totiž aj spoluzodpovedným za seriál American Horror Story a do Hollywoodu si z neho priniesol svoj prístup, ktorý je bizarný, uletení a plný sexu. Tieto prvky a s nimi spojená snaha šokovať prevažujú nad všetkým. Dostávame tak špecifický, niekedy nechutný, pohľad na filmový priemysel, na zákulisné hry v jeho pozadí a na to, čo stojí úspech.
Lenže, ono to až tak nefunguje. Po pár minútach musí nudiť kadencia pohlavných stykov aj toho najprehnitejšieho úchyláka. Nudia aj konflikty a minizápletky, ktoré sa vyriešia jedným dialógom, prípadne do desiatich minút. Konanie jednotlivých postáv je miestami hlúpe, po čase sa zdá, že v Hollywoode majú, až na pár hnusných výnimiek, všetci len dobré úmysly. A ak náhodou na chvíľu pomyslia na niečo zlé a škaredé, hneď sa to vráti do normálu, pretože existujú nejaké morálne zásady. Alebo niečo také. Čaká vás šťastný a predvídateľný koniec bez väčšej katarzie jednotlivých postáv (možno až s jednou výnimkou). Skrátka, ako v rozprávke, len pre dospelých.
Ak vám spomínaná bizarnosť náhodou nesadne, stále sa ešte môžete kochať kostýmami. Tie sú farebné, pestré a spolu so zaujímavými interiérmi aj exteriérmi vytvárajú veľmi autentické a pôvabné prostredie pre seriál. A to sa vlastne darí aj hercom, ktorí sa zhostili svojich bizarných rolí veľmi dôstojne. Nad všetkými vyčnieva Jim Parsons ako zákerný a cieľavedomý manažér, ale zaujme aj taký Dylan McDermott v postave vedúceho čerpacej stanice/šéfa nelegálneho podniku s prostitútmi. No a pozor aj na Holland Taylor (Charlieho a Alanova matka z Dva a pol chlapa), ktorá tu hrá citlivú a starostlivú a Hollywoodom neskazenú učiteľku herectva.
Hollywood je veľmi svojská miniséria, ktorej buď prídete na chuť a bude vás baviť, alebo pri nej budete len kývať plecami. Miestami nudná, miestami vtipná, inokedy až hlúpa. Rozhodne nie katastrofálna, určite však nie výnimočná. Skrátka, priemer, ktorý hovorí o Hollywoode, aký by mohol byť, keby…