© Azyl Production

Po niekoľkoročnom úsilí uvidia diváci na jeseň nový slovenský film DOGG, netradičný je hneď v niekoľkých ohľadoch. Tvoria ho štyri rôzne poviedky, ktoré pracujú s emóciou strachu a úzkosti cez optiku štyroch rôznych režisérov. Jedinečné vizuálne spracovanie a filmový jazyk sa vymyká štandardu, ktorý sme doteraz mali možnosť vidieť v slovenských filmoch. Bonusom je účinkovanie dvoch slovenských raperov – Boy Wondera a Zverinu – v kontroverznej poviedke Grassvater. Distribučná premiéra je naplánovaná na štvrtok 9.11., kedy do slovenských kín uvedie psychotriler produkčná spoločnosť Azyl Production a distribučná spoločnosť Continental film.

Štyria režiséri, štyria scenáristi a štyria kameramani vytvorili bizarnú ilúziu napätia a rôznorodej úzkosti v samostatných príbehoch. Strach z viditeľného aj neviditeľného, jeho schopnosť morfovať sa do stále nových tvarov, je základnou ideou filmu. Poviedka DUET vás konfrontuje s aktuálnou hrozbou narastajúceho terorizmu a naším strachom z neznámeho. „Ľudí sme nechceli v kine strašiť, ani šokovať. Rozhodli sme sa hľadať skôr vnútorný strach, ktorý je dnes prítomný v spoločnosti. Konkrétne sme mali na mysli strach, ktorý vychádza aj z čoraz častejších teroristických útokov. Premýšľali sme ako sa tento strach rodí, ako mení naše správanie a najmä ako je možné sa od neho oslobodiť,“ hovorí režisér prvej poviedky Slavomír Zrebný.

V druhej poviedke s názvom OPUS DEI sa ocitáme v hororovom príbehu, v starom opustenom dome, ktorý skrýva temné tajomstvo z čias 2. svetovej vojny. Tretia a najkontroverznejšia poviedka GRASSVATER vás prinúti odvrátiť zrak od obrazovky – pozeráte sa na výjavy z východného Slovenska, prezentované expresívne, bez príkras v celom svojom hnuse. Drogy, mafia, intrigy a panoptikum postáv vás prenesie do prostredia, z ktorého sa vám zdvihne žalúdok.

Posledná, vizuálne prepracovaná, poviedka GAME nastoľuje otázku, kde sa končia hranice televíznej zábavy a kam sme až ochotní zájsť. Vedeli by sme sa zabávať na smrti v priamom prenose? O réžiu, jednu z kamier, artdirection, grafické elementy a animácie sa postaral talentovaný Jonáš Karásek, ktorý je spolutvorcom aj námetu a mal na starosti väčšinu filmovej produkcie. Jedinečné vizuálne stvárnenie podčiarkuje aj fakt, že vo filme sú použité okrem záberov z Bratislavy a Viedne aj zábery zo Ženevy, Paríža, Tenerife, Tokya, Osaky a ďalších miest. Ostatné špecifiká uvádza samotný režisér: „Použili sme veľmi široký diapazón kamier: kamery Red, fotoaparáty Canon, Nikon, Sony, kamery Go Pro a aj televízne kamery. Ale najzaujímavejšie je však to, že celý film je vo vymyslenej reči, v takom babylonskom esperante.“

Osobitosť každej poviedky zdôrazňuje aj producent filmu Maroš Hečko: Poviedky sú veľmi rozdielne aj vo výbere žánru. Slavomír Zrebný urobil psychologickú drámu. Viliam Csino paródiu hororu s komediálnymi prvkami. Enrik Bistika silne štylizovanú parodickú gangsterku z východného Slovenska a Jonáš Karásek dokonca úzkostné sci-fi. Každý režisér má rozdielne tempo rozprávania, začíname pomaly, aby sme to v poslednej poviedke roztočili ako na karuseli. DOGG je taká malá vizuálna jazda.“

O titulnú skladbu k filmu sa postaral raper Tono S. a nazval ju príznačne Strach. Na hudbe k filmu spolupracoval prvýkrát. Bola to výzva, lebo je to hudobne niekde úplne inde ako všetko, čo som robil doteraz. Téma je super, dalo sa s ňou výborne pracovať a hudobníci odviedli kus dobrej roboty. Už som v kine videl aj trailer a mal som zimomriavky z toho, že môžem byť súčasťou niečoho takého. Celý film som videl až na predpremiére na Cinematik festivale v Piešťanoch a som viac ako spokojný,“ konštatuje Tono S.

Tvorivý tandem má na svojom konte aj úspešnú slovenskú snímku Kandidát. Tentokrát vás tvorcovia pozývajú do kina na niečo oveľa bizarnejšie, čo sa vám dostane pod kožu. Dva dni pred distribučnou premiérou, v utorok 7. novembra, sa bude konať slávnostná premiéra v Bory Mall v Bratislave za účasti tvorcov, producentov a hercov.