Po pomerne hojnej účasti v minulom roku slovenská kinematografia nebude mať v hlavnom programe Medzinárodného filmové festivalu Berlinale žiadne zastúpenie, a to ani vo forme minoritnej koprodukcie. Slovenské farby našťastie budú hájiť aspoň porotcovia a účastníci viacerých programov pre filmových profesionálov. Aj tých je však málo a je evidentné, že slovenskí filmoví tvorcovia nevedia vyťažiť s ponúkaných možností.
Tradičnou „baštou“ slovenského filmu je vďaka Slovenskému filmovému ústavu stánok Central European Cinema na European Film Market, tentoraz pripravený v spolupráci s Českom a Slovinskom. Projekcie na trhu budú mať snímky Cigán (r. Martin Šulík, SR/ČR) a Alois Nebel (r. Tomáš Luňák, ČR/SR/Nemecko).
Ešte študujúci režisér Matúš Krajňák je členom mladej poroty v rámci sekcie Perspektive Deutsches Kino. Vybraní mladí ľudia majú udeliť špeciálne ocenenie Dialogue en perspective. Porotu okrem neho tvoria traja Francúzi a traja Nemci, na tieto dve krajiny sa totiž zameriava tento projekt medzikultúrneho dialógu. Do poroty ocenenia Teddy (pre filmy o homosexuáloch) sa dostala Monika Višniarová, dramaturgička bratislavského Filmového festivalu Inakosti. V oboch prípadoch ide o nezávislé poroty a ocenenia. Nie sú teda oficiálne prepojené na Berlinale, ten im len poskytuje priestor.
Scenáristického workshopu ScripTeast sa s projektom Červený kapitán zúčastnia scenáristi Michal Kollár a Anna Fifiková. Workshop je súčasťou dlhšiej série, ktorá sa zameriava na prípravu a vývoj filmového projektu. Rovnaký projekt budú títo tvorcovia prezentovať aj na podujatí Cinema Total, ktoré je organizované maďarskou organizáciou popri festivale. Tu je zaujímavá skutočnosť, že ide o adaptáciou románu populárneho spisovateľa Dominika Dána. Možno sa teda o niekoľko rokov dočkáme jeho filmového spracovania.
A to je pre tento ročník všetko. Programy ako Shooting Star, Talent Campus a Co-Production Market ostali rovnako, ako v minulých rokoch, bez slovenskej účasti.