Kríza vo filmovom priemysle je už zdá sa zažehnaná. Uplynulé mesiace priniesli Hollywoodu tie najvyššie tržby. I keď zopár štúdií má stále finančné problémy, továreň na sny to nikdy nezastaví. Ako také sny fungujú, sa nám pokúsil po svojom vysvetliť režisér Christopher Nolan. Jeho Počiatok sa podľa divákov už teraz drzo a neskromne, ale právom zaradil medzi filmové klenoty. Škoda, že práve Počiatok nezahajoval tohtoročný festival v Cannes. Robin Hood si toľko pocty nezaslúžil. No aspoň si môžeme vydýchnuť, že režisérski velikáni Scott, Scorsese a Cameron sú stále pri chuti.
Prekliaty ostrov a Počiatok minimálne donútili diváka opäť premýšľať, čo nie je nikdy na škodu. Svojho času to urobil aj Blade Runner i Matrix, no oplatilo sa. Ľudia ich dodnes analyzujú a hľadajú v nich aj odkazy, ktoré tam režiséri ani nezanechali. Čo však neodpustia ,je ak ich filmári ťahajú za nos a snažia sa im predať pohnitú datľu v darčekovom obale. Keď už, tak aspoň sa netreba hanbiť za bezduchú zábavu, ktorá je odetá v doteraz nevídanom vizuálnom šate, ako sme to zažili pri Avatarovi. Cameron opäť prišiel, ponúkol svoje roky driny a zarobil miliardy. To diváci vedia oceniť a to i v čase finančnej nestability.
V medzivojnovej hospodárskej kríze práve kino dovolilo ľuďom zabudnúť na problémy a v súčasnosti je to veľmi podobné. Rozdiel je len v tom, že dnes si musíme dobre vybrať, komu a za akú zábavu zaplatíme. Skutočne dobré filmy sa nerodia každý deň.